Informatie- en actieavond in Hengelo

Informatie- en actieavond in Hengelo

Red de Solidariteit!

'Handen af van de WAO!' in Hengelo

Onder het motto "Red de solidariteit" organiseert de SP de komende tijd het verzet tegen de afbraakplannen van het kabinet Balkenende. In dit kader wordt maandag 20 oktober een informatie- en actieavond over de WAO georganiseerd in het Wapen van Hengelo.

Tijdens de bijeenkomst zullen de bezuinigingsplannen worden toegelicht en van commentaar voorzien. Op de avonden wordt duidelijke informatie gegeven, worden stevige debatten gevoerd en voorstellen gepresenteerd voor actie om de WAO te redden.

Sprekers zullen zijn:

Piet de Ruiter, Kamerlid SP
Jan Zwanepol, voorzitter Landelijke Vereniging van Arbeidsongeschikten
Ton Heerts, FNV secretaris Federatiebestuur
Jan Hein Wijers, voorzitter NVVG (Ned. Ver. Van Verzekeringsgeneeskunde)
Frans Huijsmans, ANGO (Algemene Nederlandse Gehandicapten Organisatie)
Discussieleider is de arbeidsdeskundige Loeki van der Schoor

Piet de Ruiter: "De WAO-plannen van kabinet Balkenende betekenen dat een van de belangrijkste fundamenten van ons sociale stelsel wordt gesloopt. Het is een grof schandaal dat deze wet om zeep wordt geholpen ­ nota bene onder aanvoering van oud-vakbondsman De Geus. Het WAO-voorstel is tekenend voor het kabinetsbeleid: onder dekking van de recessie wordt een kruistocht gevoerd tegen collectieve voorzieningen zoals de sociale zekerheid. Dit kabinet voert geen christelijk-sociaal, maar onbarmhartig neoliberaal beleid uit."

De SP pleit voor een heel andere aanpak: niet arbeidsongeschikten aanpakken, maar de arbeidsongeschiktheid. De voorstellen van de partij laten de solidariteit intact en leveren toch een forse besparing op. De SP doet een dringend beroep op arbeidsongeschikten, de vakbonden en sympathisanten om in verzet te komen tegen deze schandalige ingreep van het kabinet.

De bijeenkomst vindt plaats op maandag 20 oktober 2003 in het Wapen van Hengelo, Berfloweg 1 (schuin tegenover de achteruitgang van het NS station).
Aanvang 20.00 uur (zaal open 19.30 uur).
De toegang is gratis en uiteraard is iedereen welkom.