Bieb wordt symbolisch dichtgeplakt

4 juni 2004

Bieb wordt symbolisch dichtgeplakt

Bieb
Comité ‘Bezuinigen bieb is verlies boeken' plakt en verspreid posters

Sinds 25 mei strijdt het comité, een initiatief van de SP afdeling Almelo, voor het behoud van de bibliotheekfilialen en het in stand houden van de voorzieningen van de bibliotheek. Het comité heeft 10.000 posters laten drukken. Met een aantal van deze posters wordt de bibliotheek symbolisch dichtgeplakt.

Het andere deel van de posters wordt verspreid zodat inwoners van Almelo de poster voor het raam kunnen plakken en duidelijk kunnen maken dat ze het comité steunen. Er kan op deze manier een duidelijk signaal gegeven worden dat de gemeente niet mag bezuinigen op de bibliotheek. Kinderen van verschillende basisscholen, winkeliers en andere vrijwilligers zullen helpen bij het verspreiden van de posters. Tevens kunnen er posters vanaf zaterdag 5 juni opgehaald worden bij de centrale bibliotheek en de bibliotheekfilialen in Almelo. Tijdens het verspreiden van de posters wordt ook gevraagd of mensen een handtekening voor het ondersteunen van de actie willen zetten..

Vanaf 25 mei worden handtekeningen verzameld bij de bibliotheek. In het Almelo's Weekblad en de Twentse Ruiten Drie hebben bonnen gestaan waarop aangegeven kan worden dat de bezuiniging niet door mogen gaan. Deze bon kan bij de bibliotheek ingeleverd worden. Bij de bibliotheek kunnen deze bonnen ook ingevuld worden.

De handtekeningen zullen dinsdag 15 juni, voor de raadsvergadering, overhandigd worden aan de burgermeester van Almelo.
Bieb Poster