SP organiseert informatieavond ziekenfonds

1 september 2004

SP organiseert informatieavond ziekenfonds

Tweede-Kamerlid Agnes Kant legt de consequenties van de no-claim regeling uit in de Bibliotheek

Agnes Kant Vrijdag 10 september om 19.30 uur zal Agnes Kant in de Bibliotheek van Almelo spreken over de no-claim regeling en de andere consequenties van de plannen over de zorg, van dit kabinet.
Dit kabinet brengt de zorg naar de markt. Hierdoor verandert er veel. De mensen die de zorg nodig hebben moeten weten wat er gaat gebeuren. Op deze avond kunnen vragen over de zorg gesteld worden en daardoor worden de consequenties van het beleid van dit kabinet duidelijker
Clara Blaauw, voorzitter SP afdeling Almelo: “Door de vele verschillende plannen van dit kabinet wordt het voor veel mensen onduidelijk wat er gaat gebeuren. Zorg moet voor iedereen toegankelijk zijn en blijven, met een no-claim op het ziekenfonds is dat niet meer het geval. De premie die gezonde mensen terugkrijgen wordt mede betaald door zieken, ouderen en gehandicapten”. Ze vervolgd: “De SP voert hevig actie tegen de no-claim regeling. Door een informatieavond te organiseren waar iedereen vragen kan stellen zal voor veel bezoekers duidelijk worden dat het ook echt nodig is om in actie te komen!”
Tijdens de avond komen ook een tandarts en een huisarts aan het woord. Zij proberen samen met Agnes Kant de vragen uit de zaal te beantwoorden.