SP ondersteunt actievoerende huisartsen

19 januari 2005

SP ondersteunt actievoerende huisartsen

Aan alle de actievoerende Twentse huisartsen
w.o. de heren
GJ van Loenen Hengelo
H. Eijgelaar Enschede (Reg. Huisartsenvereniging Twente)
B. Kral Almelo

Geachte huisartsen,

Hierbij willen we u van harte ondersteunen bij de acties die u als artsen in Twente eind vorig jaar gestart bent, en die morgen zullen leiden tot een landelijke actiedag van de huisartsen met een actiebijeenkomst in Utrecht.

Uw strijd in de voorhoede voor het behoud en de maatschappelijke waardering van de huisarts is in het belang van heel de gezondheidszorg in Nederland. Zonder een goede eerstelijnszorg wordt het zorgsysteem onnodig duur, bureaucratisch en worden patiënten onnodig nog verder overgeleverd aan de markt, waarin zorgverzekeraars en verwijsbureaus het voor het zeggen krijgen, en patiënten niet snel de juiste zorg krijgen die ze nodig hebben.

Ook wij zijn van mening dat er.
a. voldoende huisartsen in Nederland bij moeten komen
b. hun praktijken voor hun patiënten voldoende gespreid zijn: laagdrempelig en 'om de hoek'.
c. er geen verdere uitbreiding moet plaatsvinden van het aantal patiënten per huisarts, maar dat er voldoende tijd is voor iedere patiënt met zijn/haar eigen huisarts.

Wij wensen u morgen een overweldigende opkomst toe en een bijzonder inspirerende dag, met aan het eind van de dag ook concrete resultaten van uw acties.

We bieden u bij deze doorgaande strijd dan ook waar nodig van harte onze steun aan!

Met vriendelijke groeten,

Vincent Mulder