Stuur een boodschap aan Boer$ma

10 april 2005

Stuur een boodschap aan Boer$ma

Michiel Boersma is de baas van energie- en kabelbedrijf Essent. Afgelopen week werd bekend dat hij vorig jaar een salaris heeft ontvangen van 821.000 euro. Daarnaast krijgt hij over vijf jaar nog een extra bonus van 637.000 euro, als het bedrijf goed presteert.

Goed presteren’ betekent overigens alleen maar dat er genoeg winst gemaakt moet worden. Boersma wordt helaas niet afgerekend op de tevredenheid van de Essent-klanten. Inclusief bonus ontvangt Boersma meer dan 57 keer het minimumloon, en meer dan zeven keer het salaris van de minister-president. Op 22 april vergaderen de aandeelhouders van Essent: dat zijn vertegenwoordigers van de gemeente- en provinciebesturen in het gebied waar Essent de energielevering regelt. De SP gaat dan demonstreren en de aandeelhouders oproepen maatregelen te nemen tegen de absurd hoge beloningen voor de Essent-top. De provincie Overijssel is voor 18% aandeelhouder en ook de gemeente Hengelo heeft Essent-aandelen.De Twentse delegatie bij de demonstratie zal een groot aantal ‘boodschappen aan Boersma’ overhandigen. Zorg dat die van u er ook bij zit. Maak er zelf één en stuur hem naar:
SP-afdeling Hengelo, Cronjéstraat 12, 7551 GE Hengelo. Of stuur de boodschap hieronder.

Beste meneer Boersma,

Uw inhaligheid is een bedreiging voor de Nederlandse samenleving. Een jaarsalaris van 821.000 euro plus een bonus van 637.000 euro over vijf jaar is buiten alle proporties. Zeker voor de directeur van een overheidsbedrijf. Uw salaris stimuleert het egoïsme en vergroot de kloof tussen burger en bestuur. Ik verzoek u: laat zien dat de samenleving u aan het hart gaat. Verlaag uw salaris fors.

Hoogachtend,

Naam:

Plaats:
Ps: ik ben wel, niet klant bij Essent.
Hieronder is ruimte voor uw eigen reactie