NU GRATIS OPENBAAR VERVOER!!

2 maart 2007

NU GRATIS OPENBAAR VERVOER!!

Op zaterdag 3 maart komt de SP Campagnebus naar Hengelo, Almelo en Enschede om de SP plannen voor Gratis Openbaar Vervoer in Overijssel kracht bij te zetten.
Met de bus zullen de kandidaat-statenleden uit Twente, waaronder Jean Rouwet en Frances Leusink, de plaatselijke campagne voor de provinciale komen versterken.
De de bus zal zich in de Twentse plaatsen voegen bij de SP verkiezingsactiviteiten van de lokale afdelingen. Daar zal hij het publiek de speciale SP Strippenkaarten uitdelen voor Beter Openbaar Vervoer in Overijssel.

Beter Openbaar Vervoer is voor de SP in Overijssel een van de belangrijkste onderwerpen. Bereikbaarheid en betaalbaarheid staan steeds meer onder druk. Ook wat dat betreft heeft het beleid van het nieuwe kabinet helaas niets te bieden. Daarom wil de SP in Overijssel experimenten mogelijk maken met gratis vervoer op maat en dicht bij ieders deur.
En dát gratis openbaar vervoer geen sprookje is bewijzen de tientallen experimenten die sinds kort overal in het land worden gestart, zoals in de steden Tilburg en Delft. De SP vindt dat gratis openbaar vervoer een socialer en leefbaarder provincie dichter bijbrengt. En dat dat mogelijk is wordt ook nog eens bewezen in Belgisch Hasselt en sinds kort in heel Vlaanderen.