Toekomst van de camping Pooksbelten ongewis

3 april 2007

Toekomst van de camping Pooksbelten ongewis

Bron: www.geleraaf.nl Almelo – Het terrein van de camping Pooksbelten in Almelo, tussen de Robbenhaarsweg en de het kanaal Almelo-Nordhorn houdt een bestemming recreatie. Dat heeft wethouder Van Broekhoven meegedeeld in een vergadering van de gemeenteraad op vragen van de SP.

Mineke Heitink in gesprek
Deze partij is geporteerd voor een gemeentecamping, zoals meer steden die hebben. Daar ging de wethouder niet op in. Hij liet daarmee de mogelijkheid open dat er te zijner tijd (vakantie)woningen of chalets komen te staan. De gemeente kocht de noodlijdende camping van de familie Van 't Hag voor een bedrag van 625.000 euro. Behalve over het terrein gaat de gemeente nu ook over de bedrijfsvoering. De gasten/bewoners menen dat de lokale overheid alles doet om hen weg te krijgen, zowel qua tarifering als qua voorzieningen. Volgens de SP dient de gemeente meer clementie met hen te hebben, met name vanwege de sociale structuur en de achtergronden van de historisch gegroeide situatie.