Borrel boven de jeugd

27 oktober 2009

Borrel boven de jeugd

In sneltreinvaart is de verordening "Investeren in Jongeren" behandeld. Na dat de hele avond over de stenen van het stadhuis is gepraat kon er nog net 10 minuten af voor de invulling van de Wet Investeren in Jongeren [WIJ]. Een groot gedeelte van de raad was al begonnen aan de borrel terwijl een zeer belangrijke maatregel besproken werd. ja4llk

"Schandalig dat de jongeren op deze manier worden behandeld in Almelo. Dat de balans tussen stenen en mensen weg was wist ik maar dat we het nu ook al moeten afleggen tegen de borrel gaat veel te ver." Aldus Javier Cornelissen.

De vergadering was al afgehamerd toen we toch nog even aandacht vroegen voor de verordening Investeren in jongeren. De hele avond werd er gepraat over de sociale en economische motor die het nieuwe stadhuis zal worden. Een hele avond praten over stenen. Toen het eindelijk over mensen ging was de aandacht verslapt. Zoals de SP al vaker heeft gezegd is de balans compleet zoek in Almelo. Alles gaat over investeren in stenen, maar voor jongeren is te weinig aandacht. De SP heeft zijn zorgen geuit en deze werden weg gehoond door de wethouder, te negatief! Dit terwijl we juist vinden dat alle jongeren mee horen te doen. Voor de jongeren die even de weg kwijt zijn moeten we maatwerk leveren en niet standaard hun geld afpakken zodat ze afhankelijk worden van....?

De beste manier van maatwerk is door een afspraak bij de wethouder te maken, blijkbaar schiet het systeem nu al te kort!