Internet voor minima gered!

7 december 2011

Internet voor minima gered!

Door een amendement van de PvdA en SP kunnen gezinnen met opgroeiende kinderen toch nog 150 euro vergoeding voor de onmisbare internet aansluiting krijgen. Door bezuinigingen op het participatie budget is de gemeente Almelo overgestapt op waardebonnen, op zich geen slecht idee maar de keerzijde is dat er geen goede oplossing is voor abonnementen. Dat is nu deels rechtgezet door de Raad.

Mineke Heitink: "De SP heeft de wethouder hier een jaar lang om gevraagd en ondanks dat de wethouder keer op keer aangaf een een oplossing te zoeken, was die niet gevonden. Mensen die tot 115% van de bijstand verdienen vallen terug van 150 naar 75 euro per jaar, uiteindelijk is daar door de Raad een stokje voor gestoken, gezinnen met schoolgaande kinderen houden nu de maximale bijdrage die er voorheen ook was, daarnaast is de gemeente nog in overleg met diverse bedrijven om de kosten van het abonnement naar beneden te krijgen. Dit jaar zullen we goed in de gaten houden hoe het loopt, en als het nodig is zullen we weer met een motie komen om het voor alle gezinnen te regelen."