Meldpunt ZGT Ziekenhuis

1 juli 2012

Meldpunt ZGT Ziekenhuis

Naar aanleiding van de onrust die ontstaan is bij personeel en patiƫnten in de Almelose en Hengelose vestiging van het ZGT ziekenhuis opent de SP op deze website een meldpunt.

Artsen, personeelsleden, patiƫnten en hun familieleden kunnen melding maken van de misstanden die ontstaan doordat allerlei diensten en afdelingen worden afgestoten en verplaatst naar het ziekenhuis in Almelo of naar Hengelo. Ook alle andere aspecten van de reorganisatie kunnen worden gemeld.

De SP heeft al veel klachten ontvangen van personeel wat van de ene dag op de andere vrijwel geen werk meer te doen heeft. Anderen die in de reorganisatie niet meer weten wat hun taken zijn, naast de vrees voor ontslag of loonsverlaging. Vanwege het feit dat personeel onder druk wordt gezet om niet met informatie naar buiten te treden maakt de SP uitdrukkelijk de mogelijkheid om eventueel ook anoniem melding te maken van de situatie in het ziekenhuis.

De SP wil snel een inventarisatie maken om in kaart te brengen wat er precies in het ziekenhuis speelt. Dit om de directie van het ziekenhuis te houden aan hun belofte om zowel in Almelo als in Hengelo een volwaardig ziekenhuis te behouden.

Ook een melding? Klik hier.