Steun PI Almelo en teken de petitie!

27 maart 2013

Steun PI Almelo en teken de petitie!

Teken hier de petitie tegen de sluiting van de Karelskamp te Almelo.

KARELSKAMP WEG; VEILIGHEID WEG!

Het Masterplan DJI heeft een enorme impact op Nederland en in het bijzonder onze regio Twente. Tientallen inrichtingen moeten de komende jaren de deuren sluiten en dat geldt ook voor de PI Almelo: de Karelskamp en de Niendure. Het is niet wenselijk, dat criminelen met een enkelbandje thuis zitten, hun praktijken vanuit huis kunnen voortzetten of dat ze een paar dagen na hun vergrijp in uw buurt werken of rondlopen. Een enkelbandje biedt namelijk geen veiligheid voor u, opsluiting wel.

Vanuit de top van Justitie, heeft de PI Almeloj eigenlijk alleen maar het signaal 'groen' gehad. Wanneer je de rapporten leest, komen wij iedere keer als zeer positief naar boven. De heer Teeven, is vorig jaar bij ons geweest en was enorm enthousiast. Daarbij komt, dat wij één van de weinige inrichtingen zijn, die financieël gezond is. We hebben goede auditresultaten, een laag arbeidsverzuim en relatief weinig incidenten. Wij verwachten ook een domino effect, die het Openbaar Ministerie, de Reclassering, het Arrestantencentrum Borne en de advocatuur ook enorm zal raken. Dit is een enorme klap voor de werkgelegenheid in Twente en tevens vrezen wij voor uw veiligheid. Het mag niet zo zijn dat deze sluiting doorgaat.

Steun het personeel van Karelskamp in deze actie en teken de petitie!