SP laat het er niet bij zitten maar gaat zelf zitten

29 april 2013

SP laat het er niet bij zitten maar gaat zelf zitten

Het personeel van De Karelskamp en Niendure zijn al weken bezig met hun acties tegen de plannen van Teeven voor het gevangeniswezen. Na de grote succesvolle demonstratie van 25 april in Den Haag wordt er nu verder actie gevoerd in Almelo zelf.
Om het personeel in hun actie te ondersteunen hebben enkele SP’ers besloten om zich op te laten sluiten. Het gaat om de twee fractieleden van de gemeenteraad te Almelo, Frits Akse en Mineke Heitink, Statenlid Gezina van der Ven en waarschijnlijk komt het tweede kamerlid Nine Kooijman ook.

De vier SP’ers worden op 3 mei rond 15.00 ‘gearresteerd’ achter het station van Almelo en worden rond half vijf door Burgemeester Jon Hermans ingesloten in De Karelskamp. Eenmaal achter de deuren zullen zij zich aan dezelfde regels moeten houden als de gedetineerden. Ook zullen zij door het personeel geinformeerd worden over de plannen van Teeven en de kijk van het personeel daarop.

De volgende ochtend wordt het viertal hopelijk weer vrijgelaten en zullen ze op de Koornmarkt in Almelo worden ontvangen door collega SP’ers. Ook zal daar de SP kraam staan om meer informatie te verspreiden over de plannen van Teeven.