Stadion Heracles 3.0

19 juni 2013

Stadion Heracles 3.0

Alweer een nieuw stadion voor Heracles, het tweede in twee jaar tijd.  De SP heeft nooit voor deze plannen gestemd. Niet omdat ze Heracles dwars wil zitten, in tegendeel de SP wenst ze alle sportieve succes. De SP vindt dat een betaalde voetbalclub een commerciële organisatie is en daarom niet in aanmerking komt voor een lening en ook niet voor een eigen centrum die ten koste gaat van de binnenstad. Er zal in de toekomst steeds minder vraag naar winkels zijn en daarom wil de SP die vooral in het centrum hebben.

Na een goede studie over winkels in Almelo bleek het zoveelste plan van Heracles niet verwezenlijkt te kunnen worden en hebben partijen hun ogen gesloten om kiezers te winnen. Opeens is de zuidas van Almelo 'the place to be', en niet de binnenstad. Ze hadden echter niet het lef om het plan van Heracles 100% over te nemen maar hebben heel veel voorwaarden gesteld (en nu moet maar blijken of Heracles zich daar in kan vinden). De kiezers willen een stadion en dit is nu gegeven. Twee jaar geleden waren we getuige van een zelfde scenario. Ook toen juichende mensen maar de werkelijkheid is dat het stadion niet gebouwd is, waarom niet? Dat wordt niet verteld. Ondanks dat de raad het college een tik over de vingers gaf toen ze opeens meer ruimte wilden bieden aan Heracles.  Zonder de gevolgen voor de binnenstad en de wijk Windmolenbroek in beeld te brengen. Toch kwam het college tot inkeer en zag dat het funest zou zijn voor alles behalve Heracles. Nu is er zonder studie door die zelfde partijen besloten dat het anders moet. Volgens de SP een grote fout, want er zal straks blijken dat de voorwaarden net niet passen en er nog iets ruimte moet komen en weer zal dan de raad spreken over een stadion dat er allang had kunnen staan. En met de verkiezingen in aantocht zal het voor Heracles alleen maar makkelijker worden.

Maar vandaag en morgen is het feest want er komt weer een nieuw stadion, ten koste van wat maakt even niet uit. Straks komt de realiteit en zullen de zelfde partijen dan de brokstukken gaan ruimen of doen we dat solidair met een belastingverhoging en verdere bezuinigingen op bijvoorbeeld amateursport.