Buurten in de Schelfhorst

22 augustus 2013

Buurten in de Schelfhorst

De SP gaat van oudsher altijd al graag de buurten in. Waar anders hoor je wat er leeft onder de mensen en wat de problemen zijn. Tijdens het buurten in de Schelfhorst kwamen we erachter dat er best veel problemen met het riool zijn. Als er een flinke regenbui is dan lopen putjes in huis over en de gootsteen of zelfs het toilet stroomt vol.

Ook zijn er tuinen met behoorlijke verzakkingen en is de stank in huis bij droogte bijna niet te harden. Nieuwe bewoners kregen van de vorige bewoners de tip om toch maar een abonnement op het rioolontstopbedrijf te nemen omdat deze toch zeker tien keer per jaar moet komen. Bij anderen was dit bedrijf dit jaar al twintig keer geweest. Al deze problemen lijken te worden veroorzaakt door de grote bomen in de straat waarvan de wortels de rioolbuizen kapot drukken. Er is door sommige mensen al regelmatig geklaagd bij de gemeente maar tot nu toe is er niets mee gedaan. Wij gaan dit verder onderzoeken en roepen mensen op om zich te melden als ze deze klachten ook hebben. Want het is echt niet normaal dat je een abonnement op een rioolontstoppingsbedrijf moet hebben en je rekening moet houden met regenbuien in je huis.
Mensen met klachten kunnen zich melden bij: Almelo@sp.nl