Lijstrekker van SP Almelo is Frits Akse!

14 oktober 2013

Lijstrekker van SP Almelo is Frits Akse!

Tijdens de algemene ledenvergadering is Frits Akse door de leden gekozen als lijstrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2014 in Almelo.

Frits zit al sinds 2010 in de gemeenteraad voor de SP in Almelo en is al enkele jaren actief in de afdeling.

“De gemeenten staan de komende periode voor een bijna onmogelijke opgave. Alles wordt nu over de schutting gegooid naar de gemeenten. Wij zullen ons hier landelijk en lokaal tegen blijven verzetten. Net zoals wij ons zullen blijven verzetten tegen de bezuinigingen in de jeugdzorg. We zijn er wel voor om de jeugdzorg dichterbij de mensen te brengen. En dat kan door het bij de gemeenten onder te brengen. Om dit goed te laten verlopen is er geld nodig. Het is wat ons betreft dan ook ondenkbaar dat er de komende jaren op de jeugdzorg bezuinigd wordt. Wij vinden dat als deze plannen worden doorgezet er verzet moet komen vanuit de gemeenten zelf. Het wordt een zware periode, met vooral branden blussen en dweilen met de kraan open. Maar wij vinden nog steeds dat wij de rekening van de crisis niet bij de mensen kunnen neerleggen die het al minder hebben. Dat blijft onze strijd ook tijdens deze verkiezingen.”