h

SP: dubieuze werkwijze Cogas

17 oktober 2014

SP: dubieuze werkwijze Cogas

De Almelose SP fractie is ontstemd over het bericht dat Cogas de klanten van Ziggo verplicht om over te stappen op een andere provider en bij die overstap geen keuzevrijheid hebben. Er kan alleen gekozen worden voor Caiway als provider.

Het Almelose SP statenlid Gezina van der Ven heeft op haar facebookpagina 'Cogas wij kiezen zelf'  inmiddels al zoveel reacties binnengekregen, dat dit voldoende stof gaf voor de fractie om de volgende vragen aan het College van B&W te stellen:

 

  1. Was het college op de hoogte van dit besluit van Cogas. Zo ja, waarom is hier goedkeuring aan gegeven? Zo nee, neemt u hierover nog contact op met Cogas?
  2. Is het college op de hoogte van het feit dat veel Ziggo-klanten veel hinder van deze gedwongen overstap zullen ondervinden? Wij denken dan vooral aan het wijzigen of verlies van e-mailadressen, het aanschaffen van andere, soms duurdere, apparatuur en dan nog de eventuele verdere kosten die deze klanten, gedwongen, zullen moeten maken.
  3. Ook hebben wij begrepen dat er bijvoorbeeld ouderen en minder valide mensen zijn die        gebruik maken van een persoonsalarm en dat die apparaten ook aangesloten zijn op internet of telefoonaansluiting via hun huidige provider. Deze mensen kunnen danig in de problemen komen als over twee maanden hun huidige contract vervalt. Is er voor deze, toch wat meer kwetsbare groep, iets geregeld?
  4. Bent u bereidt om in overleg te gaan met Cogas om deze problemen kenbaar te maken?
  5. Is het college met de SP-fractie van mening dat de klanten van Cogas en Ziggo recht hebben op keuzevrijheid? Zo ja, wat kunt en wilt u hieraan doen?

 

U bent hier