25 juni: Hand in hand voor sluiting kerncentrale Tihange

12 juni 2017

25 juni: Hand in hand voor sluiting kerncentrale Tihange

Foto: SP

De kerncentrale bij Tihange is zwaar verouderd en kent vele mankementen. Als er een grote ramp gebeurt moeten mogelijk 100.000 mensen vluchten en is een groot gebied zo’n 200 jaar lang onbewoonbaar. De financiële belangen van de eigenaren gaan nu voor de veiligheid van de inwoners. Dat terwijl er veilige en betaalbare alternatieven voorhanden zijn.

Op 25 juni vormen we een menselijke ketting van 90 km lang, tussen Aken, Maastricht, Luik en Tihange. Samen laten we zien dat de verouderde en onveilige centrale nu gesloten moeten worden. Hoe meer mensen meedoen aan het protest, hoe duidelijker de boodschap.

Doe je ook mee? Meld je nu aan!

Kom je uit Limburg? Geef je dan op via de mail: tihange-protest@sp.nl Via de mail nemen we dan contact met je op.

Kom je van buiten Limburg? Opgeven voor de bus kan via: www.sp.nl/Z3M SP-leden krijgen de helft van de ritprijs achteraf vergoed. Kom je met eigen vervoer? Meld je aan via tihange-protest@sp.nl