SP Almelo maakt Facebook-pagina voor huurders STJA

1 september 2013

SP Almelo maakt Facebook-pagina voor huurders STJA

Door de ‘Woonlijn’ het info-magazine van woningstichting St. Joseph Almelo werden de huurders geïnformeerd dat ze aan het eind van dit jaar een extra rekening van 189,60 euro kunnen verwachten. SP Almelo vind het absurd dat deze rekening op deze manier aan de huurders wordt voorgelegd.

Fractievoorzitter Javier Cornelissen: “Bij de behandeling in de Raad voorspelden wij al dat de rekening van de rioolheffing, die nu betaald moet worden door de eigenaar in plaats van de gebruiker, uiteindelijk bij de huurder zou belanden. En wat blijkt nu, St. Joseph heeft de huur tot het maximale verhoogd en stuurt met Kerst nog eens een extra rekening naar de huurders. Wij vinden dat schandalig en gaan uitleg vragen aan de wethouder. Ook hebben we een facebookpagina gemaakt waarmee we de huurders informeren en waar huurders door de pagina te ‘liken’ kunnen laten weten dat ze er niet mee eens zijn. Hiermee gaan we te zijner tijd naar St. Joseph.”

De huurders van Beter Wonen in Almelo hebben het beter getroffen. Op de website van Beter Wonen staat het volgende:

De Gemeenteraad van Almelo besloot eind 2012 dat de rioolheffing vanaf 2013 een zogenoemde eigenarenbelasting is. Dit betekent een stelselwijziging waardoor alleen eigenaren van een woning een aanslag voor rioolheffing ontvangen. Beter Wonen beraadt zich op de effecten hiervan.
Huurders krijgen in 2013 geen rioolheffingaanslag, zij hebben hierdoor dit jaar iets lagere woonlasten.

De facebook pagina is hier te vinden.