Sjoers en gemeenteraad hebben te lage normen

17 december 2008

Sjoers en gemeenteraad hebben te lage normen

Omdat de wethouder een stuk grond onderhands heeft gekocht via een oude kennis, hij zelf de prijs heeft kunnen vaststellen en zo de prijs heeft
opgedreven omdat de verkopende partij van de vijf kavels er één over wilde houden [voor niets], hij een belastingvoordeel had van 13%, hij een keuze
had uit vele kavels en hij zijn beurt niet afwachtte was voor ons aanleiding om een motie van wantrouwen in te dienen.

Op het belastingvoordeel na is over de andere onderwerpen in het rapport niet gesproken, het maakte namelijk geen deel uit van de onderzoeksvraag. Wij vinden dat je verder moet kijken dan het rapport dun is. Blijkbaar staan we daar alleen in maar dat geeft geen reden tot twijfel maar reden tot strijden. Blijkbaar moet er op sociaal gebied nog heel veel gebeuren in Almelo.

Het feit dat er 634 mensen op een wachtlijst stonden voor een vrije kavel in Almelo was voor de wethouder geen aanleiding op een pas op zijn plaats te doen, heel duidelijk heeft hij gekozen voor dienstbaarheid aan zich zelf. Een betrokken wethouder met een fatsoenlijk moraal zou zichzelf weg cijferen en zorgen dat hij de andere kavels ook zou bemachtigen voor de 634 wachtenden. Als de wethouder een kavel wil hebben dan moet juist hij hetzelfde parcours afleggen zoals de rest.